Виховна робота

8 вересня - Міжнародний день грамотності

Ви вважаєте себе грамотною людиною? Впевнені? Вміння читати - лише мала частина вміння бути грамотною людиною, а ось здатність використовувати прочитане, отримуючи вигоду для себе, оточуюч
их вас людей, близьких і сім’ї - це більш вагома частина вміння бути грамотним, хоча і не завжди вирішальна.

Ви часто вмієте використовувати прочитане з користю?

Це просто - лише потрібно намагатися бути трохи більш уважним, трохи більш терплячим, по можливості не плутати «грішне» з «праведним» і обов’язково не спостерігати себе в очах своїх мудрецем, інакше ви можете так і не помітити користі тієї інформації, яка раптово з’явилася перед вами.

Чи страшно бути неграмотним? А що таке «грамотність»? Не виключено, що це - «ефективність» використання інформаційних даних, здатність постійно знаходити комунікаційні напрямки, творчий момент, мета якого - більш природне поліпшення якості життя.

Згідно з прогнозами, до 2020-го року, молодим фахівцям, щоб знайти роботу і бути конкурентно спроможними на ринку праці, вкрай необхідні будуть такі навички, як комунікабельність, вміння працювати в команді, здатність творчо та інноваційно підходити до вирішення поставлених завдань, а також критичне мислення.

Міжнародний день грамотності - один з міжнародних днів, що відзначаються в системі Організації Об’єднаних Націй. Відзначається щорічно відповідно до рішення 14-ї сесії ЮНЕСКО 1.141.

Грамотність - свято для людства, яке досягло вражаючого прогресу в цій галузі, довівши кількість грамотних людей у світі до чотирьох мільярдів. Однак грамотність для всіх - дітей, молоді та дорослих - ще не до кінця досягнута мета.

Боротьба з неписьменністю як і раніше залишається завданням величезного масштабу і складності. Незважаючи на помітні успіхи багатьох країн, більше 860 мільйонів дорослих залишаються неписьменними, а більше 100 мільйонів дітей не ходять до школи.

Безліч дітей, молодих людей і дорослих, охоплених шкільними або іншими освітніми програмами, не відповідають рівню, необхідному для того, щоб їх можна було вважати грамотними в умовах сьогоднішнього світу, що стає все більш складним.

Існує явна необхідність у розгортанні програм поширення грамотності, які були б спрямовані на групи учнів, що вимагають до себе особливої уваги, і в першу чергу до них належать жінки та дівчата, що залишилися за дверима школи. Там, де чоловіки й хлопчики не мають можливості одержання якісної освіти, вони теж потребують особливої уваги.

ДЕНЬ ЄДНАННЯ

16 лютого 2022р в Зеленогайській гімназії згідно Указу Президента України від 14.02.2022 №53/2022 «Про невідкладні заходи щодо консолідації українського суспільства» о 9.00 на споруді закладу було урочисто піднято Державний Прапор України. Здобувачі освіти, які зараз перебувають на дистанційній формі навчання, виявили бажання стати учасниками цієї важливої для кожного українця події.
О 10.00 у приміщенні закладу був організований флеш-моб з виконанням Державного Гімну України.
Діти, педагогічні працівники переконані, що Україна – це ми – маленькі дошкільнята і досвідчені викладачі. Саме від нашої єдності залежить подальша доля нашої держави.
(Фото в галереї)

Соборна, єдина - наша рідна Україна

Під таким гаслом пройшов тиждень у нашій школі. 22 січня всіма українцями відзначається національне свято – День Соборності України. Саме у цей день, у далекому 1919 році возз'єдналися Українська Народна Республіка та Західноукраїнська Народна Республіка. Офіційно ця подія святкується з 1999 року. Територіальна єдність України ще з давніх часів – дуже болюча тема, так як вороги завжди "роздирали" нашу Батьківщину на дві частини. Тепер це свято, як ніколи актуальне.
Для школярів були проведені тематичні уроки національно-патріотичного спрямування: «Єднання заради Незалежності», «Соборна мати Україна - одна на всіх, як оберіг». Організована книжкова виставка «Соборність Духу, Розуму і Серця». Також учні початкових класів складали інтелектуальне доміно «Родзинки українського народу» , виготовляли «Гілочку єднання».
Учні 8-9 класів переглянули відео переглянули фільм «Свято Злуки. Політика пам’яті». Фільм дав відповіді на багато запитань і показав, що двадцяте століття залишило нам у спадок вирішальні події минулого, які, віддаляючись, не втрачають своєї значущості та актуальності. Прийняли участь в історичному квесті.
Заходи, проведені на цьому тижні, подарували розуміння того, що лише в єдності дій та соборності душ можемо досягти величної мети – побудови духовно багатої, вільної та демократичної України, якою пишатимуться наші нащадки. Навіть зараз, в нелегкі часи для нашої Батьківщини, ми не перестанемо вірити, що територіальна цілісність України, навіки залишиться непорушною.
(Фото в галереї).
Всеукраїнський тиждень права

В рамках ВСЕУКРАЇНСЬКОГО ТИЖНЯ ПРАВА (з 06.12.2021 по 10.12.2021) в нашій школі пройшов тематичний тиждень, який підготували і провели класні керівники разом з вчителем історії та правознавства Розоненко Ю.О. Діти активно взяли участь в правовому тижні. Протягом кількох днів проведені цікаві та змістовні заходи серед учнів 2-9 класів: виховні години «В країну прав», «Я дитина, я маю права»; години спілкування; правова вікторина «Знавці права» серед учнів 8-9 класів.
У шкільній бібліотеці організована книжкова виставка «Подорож у країну прав».
У конкурсі малюнків «Світ моїх прав» взяли участь учні 2-9 класів та були нагороджені солодкими призами.

Подібні заходи підвищують зацікавленість учнів у вивченні правознавства, розширюють правові знання учнів, формують уміння співвідносити норми моралі та права, застосовувати правові знання в повсякденному житті. (Фото в галереї).

















Ми єдині – в цьому сила

Мета: виховання в підростаючого покоління глибокої поваги та любовi до Батькiвщини, нацiональної свiдомостi, людської гiдностi, відродження формування рис громадянина Української держави; поглиблення знань про iсторичний факт злуки українського народу, його значення; пробудження iнтересу до поглибленого вивчення iсторiї та культурних надбань українського народу.

Хід заходу

22 січня Україна щороку відзначає державне свято – День соборності України з нагоди проголошення Акта Злуки Української Народної Республіки та Західноукраїнської Народної Республіки.

Ідея соборності бере свій початок від об’єднання давньоруських земель навколо князівського престолу в Києві.

Важкий шлях пройшла Україна, щоб здобути незалежність і соборність своїх земель.

Тож споконвічною мрією українців було об'єднання розрізнених частин України в межах однієї держави. І ось 22 січня 1919 року злилися століттями відірвані одна від одної частини єдиної України.

Саме тоді на площі перед Київською Софією відбулася подія, про яку мріяли покоління українських патріотів: на велелюдному зібранні було урочисто проголошено злуку Української Народної Республіки і Західноукраїнської Народної Республіки.

Виголошення соборницької ідеї стало могутнім виявом творчої енергії нації та прагнення до етнічної і територіальної єдності.

В кінці 2000-х років почала відроджуватися традиція створення «живих ланцюгів», які символізують єдність України. Перший «живий ланцюг» створили 22 січня 1990 року від Львова до Києва. Зауважте, це ще був Радянський Союз. Таким чином символічно об'єднали схід та захід України. 22 січня 2011  року «живий ланцюг» також був створений в більше 20 містах України.

 І ось події 2014 року – політичні скандали, фальсифікації, розділення понять Схід і Захід.

Сьогодні Україна, можливо як ніколи раніше, потребує єдності й соборності всього українського народу.

Соборність – це символ  боротьби за волю, символ порозуміння між людьми, символ надії і віри у майбутнє нашої великої родини, що зветься Україною.

Сьогодні Україна переживає тяжкі часи. Часи, коли наші співвітчизники захищають на Сході свою країну від ворога. І ми вдячні їм за цей патріотичний подвиг.

Ми молоде покоління незалежної України віримо, що територіальна цілісність нашої держави, скріплена кров’ю мільйонів незламних борців, навіки залишатиметься непорушною.

Ми маємо бути свідомі того, що лише в єдності дій та соборності душ можемо досягти величної мети – побудови економічно й духовно багатої, вільної й демократичної України, якою пишатимуться наші нащадки.

День Соборності – це нагадування про те, що сила нашої держави – в єдності українських земель.

Пам’ятаймо про незліченні жертви наших співвітчизників, покладені на вівтар незалежності, соборності, державності.

День Соборності України

Соборність України – свято, що відзначається щороку в день проголошення Акту воз’єднання Української Народної Республіки та Західно-Української Народної Республіки, що відбулося 22 січня 1919 року на Софійській площі у Києві.
Йому передувало підписання Четвертого універсалу Центральної Ради, яким Українську Народну Республіку проголошено суверенною та незалежною державою.
Офіційно в Україні День Соборності відзначається з 1999 рокую свято встановлено в Україні, враховуючи велике політичне та історичне значення об’єднання Української Народної Республіки і Західноукраїнської Народної Республіки для утворення єдиної держави.
        22 січня 1990 року майже 3 мільйони людей, узявшись за руки, вишикувались у справжній «живий ланцюг», що розтягся від Києва до Львова. Таким чином вони відзначили День Соборності, День своєї української єдності та свободи, бо саме так стало можливим реальне втілення надії низки попередніх поколінь українських патріотів на об’єднання. Ця акція стала  однією з найяскравіших подій під час руху за відродження незалежної соборної демократичної України.
Цим святом  ми відзначаємо зусилля всіх синів і доньок України, які впродовж нашої історії боролися та працювали задля незалежності народу, торжества справедливості та утвердження і додержання прав людини. Соборність невіддільна від досягнення реальної державності, забезпечення справжнього суверенітету і незалежності народу.
Сьогодні, ми, українці, маємо подолати історичні та психологічні бар’єри між регіонами, гармонізувати відносини влади і народу – зробити все те,  чого бракувало Україні 100 років тому. Тільки єдність та свобода зробить нас гідними нащадками наших батьків! Так будемо з трепетом зберігати цей безцінний скарб!


Тема: «Знавці права»
Мета: повторити та закріпити знання учнів з правової сфери життя; розвивати логічне мислення, увагу, вміння використовувати свої знання на практиці; виховувати правову культуру особистості.
Вікова категорія: учні 10-11 класів
Форма проведення: вікторина
Обладнання: брошури «Конституція України», аркуші паперу, бочечки з гри «Лото» (6 шт.), секундомір, ручки, картки з літерами, табло з сіткою розміром 7х8 клітинок, грамоти.
Хід вікторини
Вікторина складається з:
1. Тур «Конституція України».
2. Тур «Заморочки із бочки».
3. Тур «Склади словосполучення».
4.Тестові завдання для кожної команди

Тема: Початок Української революції,
утворення Центральної Ради
Мета: виховання нацiональної свiдомостi учнiв i людської гiдностi, вiдродження паросткiв духовностi, формування рис громадянина Української держави; поглиблення знань про iсторичний факт українського народу, його значення; пробудження iнтересу до поглибленого вивчення iсторiї та культурних надбань українського народу; виховання глибокої поваги та любовi до Батькiвщини.
Хід заходу
Слово вчителя. Український інститут національної пам’яті звернувся до Президента України Петра Порошенка із ініціативою видати Указ про оголошення 2017 року Роком Української революції із відповідним відзначенням цієї події на державному рівні.
17 березня 1917 року в Києві було проголошено створення Української Центральної Ради – найвищого представницького органу українців. Головою УЦР було заочно обрано Михайла Грушевського. Цей день став початком Української революції 1917–1921 рр. та розбудови модерної української державності. Українська революція 1917–1921 років продемонструвала волю українців до незалежності та демократичного розвитку.

Хоча внаслідок тривалої і кривавої війни із зовнішніми агресорами українцям не вдалося у 1917–1921 роках зберегти незалежність, тогочасна боротьба надихала наступні покоління борців за незалежність, що і привело до проголошення у 1991 році незалежності України.


Державотворчі процеси в Україні

Брама-Історія України 11 століття

презентація Україна
https://ok.ru/video/704906671?fromTime=1
«Європейська музична культура»
Мета: ознайомити учнів із творчістю композиторів віденської школи, композиторів-романтиків, французьких шансоньє, навчити характеризувати творчу спадщину європейських композиторів, класифікувати основні жанри музики, аналізувати музичну творчість, оцінювати внесок митців у світову музичну спадщину; розвивати вміння аналізувати твори музичного мистецтва, визначати головне, обґрунтовувати свою точку зору, формувати пізнавальну активність; виховувати повагу до світової музичної спадщини, зацікавленість її творами й митцями.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Форма: урок-екскурсія.
Терміни й поняття: «віденський класицизм», «романтизм», «віденський вальс», «шансон».
Музика — це мова,
що не потребує перекладу,
адже звертається до душі.
Б.Ауербах.
ХІД ЗАХОДУ
I.                   Організаційний момент
ІІ.   Мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя. Сьогодні під час нашого заходу ми здійснимо подорож у часі стежками Моцарта, Шопена, Ліста та інших видатних композиторів. А також познайомимося із шансоном – унікальним явищем французького музичного мистецтва. Вам було запропоновано підготуватися до цієї подорожі, попередньо підготувавшись. І ви станете на певний час екскурсоводами.

ІІІ.  Сприйняття і засвоєння навчального матеріалу


Україна – це ти!
Мета: поглибити знання учнів про нашу державу та її культурну спадщину; формувати культуру взаємовідносин між людьми, повагу до традицій і звичаїв українського народу; виховувати національну свідомість, почуття патріотизму, чуйність, людяність;терпимість та небайдужість, бажання приносити користь країні.
Хід заходу

Слово вчителя. Кожній людині мила своя сторона! Земля, на якій ви народились, є рідною для вас, бо на ній живуть ваші мама і тато, братики й сестрички, бабусі й дідусі – ваш рід, ваша родина. Родина – то народ.
Україна – це наша земля, наш рідний край, наша країна з багатовіковою славною історією, мудрими людьми, чарівними піснями. Україна – багата країна, це історія народу, що протягом віків боровся за свою свободу і незалежність. Це імена славетних героїв, які віддали своє життя за щастя народу: Богдан Хмельницький, Іван Мазепа та інші.
Це діячі культури і мистецтва, які звеличували нашу державу своїм талантом: Тарас Шевченко, Леся Українка, Іван Франко.
Україна – це рідна мова, якою мама співала колискову, бабуся розповідала казки, передаючи малюкам одвічну народну мудрість.
І сьогодні ми з вами спробуємо довести, що Україна – це ти.
Кожен з вас працював над проектом в якому висвітлював частину історії України і зараз ви будете нас знайомити з результатами своєї роботи. Кожен із вас підготував для захисту своєї роботи відеоролик, який створений у програмі Windows Movie Maker, а також ви покажете свої творчі наробки.

Тема: Конфлікти

Мета: Познайомити учнів з поняттям « конфлікт», « конфліктна ситуація », « інцидент»; дати дітям можливість самостійно аналізувати типові життєві ситуації, роз´яснити правила попередження конфліктів та виходу з них; розвивати вміння етичного самопізнання, самооцінки та самоаналізу; виховувати вміння жити в колективі та чути один одного.

Обладнання: вірш Марії Пригари „Тихенька дівчинка“ , музичний кліп „Зачем мы ходим в школу“(на російській мові), мультфільм „Конфлікт на мосту»
Хід виховної години:
І. Організація класу. Музичний кліп. 

ІІ. 1. На дошці висить плакат зі словом Конфлікт 
 Що, на вашу думку,означає це слово? 
 Які асоціації воно викликає? 
 Передбачувані відповіді: - сварка; - бійка; - ворожнеча; - протистояння двох людей; - боротьба. 2. Розповідь вчителя. Легенда… 
Конфліктце зіткнення протилежних інтересів, поглядів, прагнень; серйозна розбіжність, гостра суперечка, що приводить до протистояння або боротьби. Для виникнення конфлікту необхідний ряд чинників: наявність проблеми (суперечності),конфліктної ситуації, учасників конфлікту та інциденту.

Тема. Свято Перемоги! 

Мета: довести до свідомості учнів, що війна – найстрашніше лихо, яке знищує і калічить життя і долі не лише окремих людей, а й цілого народу;вшанувати памя’ть людей, які захищали нашу Вітчизну, тих воїнів-визволителів, що віддали своє життя за визволення Батьківщини від німецько-фашистських загарбників в роки другої світової війни; виховувати патріотизм та національну гордість.
Обладнання: учнівські малюнки, аудіозаписи урочистої музики, відеоролики, уривки з фільмів про війну.
Хід заняття 
Учень 1.
ПАМ'ЯТЬ
 І живуть у пам’яті народу
Його вірні дочки і сини,
Ті, що не вернулися з походів
Грізної, великої війни.
Їх життя, їх помисли високі,
Котрим не судилось розцвісти,
Закликають мир ясний і спокій,
Як зіницю ока, берегти.

Тема: Чорнобиль – біль душі моєї 

Мета: ознайомити дітей з історією аварії на Чорнобильській атомній станції; розширити знання дітей про Чорнобильську трагедію, наголосити про потенційну небезпеку радіації для усього живого, розповісти про ліквідаторів аварії на Чорнобильській АЕС, показати, що чужої біди немає; виховувати любов до рідного краю, природи; виховувати у дітей людяність, доброту та згуртованість.

Обладнання: плакати з висловами, фотографії та книги зі спогадами про Чорнобиль, мультимедійний проектор, свічки.

Хід бесіди
Слово вчителя. 26 квітня 2016 року виповнюється 30 років з дня найстрашнішої за наслідками катастрофи минулого тисячоліття. Чотири букви – ЧАЕС – стали символом трагедії, яка доторкнулася до мільйонів людей, накрила їх крилом безжалісної радіації, перетворюючи свої жертви в безпомічних людей. Всі ви народилися вже після цієї трагедії, та всі неодноразово чули такі визначення «чорнобилець», «ліквідатор», «виселенець».
Передісторія катастрофи 
У цьому році виповнилося 120 років від часу відкриття французьким вченим Беккарелем явища радіоактивності. Відкриття радіоактивного розпаду атомів, якій супроводжується виділенням ядерної енергії, стало початком переходу людства до атомного віку. Але ядерна енергія, яка виявилась, несла людству небезпечні біди. Початок формування потужного науково-промислового атомного комплексу на території колишнього СРСР поклав створений у Москві (1946 рік) перший в Європі ядерний реактор. Було сформовано союзне атомне відомство – Мінатоменерго (раніше Середмаш) – всесильна, могутня і в достатній мірі одіозна організація.

Тема: Моя Батьківщина – Україна

Мета: поглибити знання учнів про нашу державу – Україну; продовжити ознайомлення учнів з національними символами; формувати національну свідомість; розвивати пізнавальний інтерес; виховувати патріотизм, бажання приносити користь країні.

Хід уроку 

Люби, шануй, 
оберігай наш край, 
що зветься Україна. 
І. Січовик.
І. Організаційний момент
Учні розташовуються в класній кімнаті, лунає пісня «Лише у нас на Україні»
ІІ. Повідомлення теми та завдань уроку.
     Слово вчителя. Кожній людині мила своя сторона! Земля, на якій ви народились, є рідною для вас, бо на ній живуть ваші мама і тато, братики й сестрички, бабусі й дідусі – ваш рід, ваша родина. Родина – то народ.

Тема. Скажемо СНІДу – ні!

Мета: дати учня елементарні знання про СНІД, основні шляхи зараження цією хворобою та заходи щодо її профілактики.
Обладнання: роздавальний матеріал (анкета), плакат з відповідями на запитання анкети.

Слово вчителя.
    У 1976 році в США, де порівняно добре розвинута медицина, уважні лікарі виявили доти не відому хворобу. Без видимої на той час причини хворі втрачали природний захист проти мікробів – імунітет. Мікроби, які відносно мирно співіснують на здоровому тілі, буквально підточували цих хворих. Ніякі антибіотики не допомагали.
    Однак пізніше виявили нову хворобу в людей, яким переливали кров (з різних причин). У них також з’являлось нездужання, набрякали лімфатичні вузли на шиї, під руками, в паху, утворювалися виразки в роті. Трималась підвищена температура. Надмірно потіли навіть від найменшого зусилля, особливо вночі. Хвороба могла на деякий час відступити, але невдовзі починались різні інфекційні ускладнення: тривалий розлад кишечника, запалення внутрішніх органів. Особливо несприятливо протікали простудні хвороби верхніх дихальних шляхів, швидко починалось запалення легень. Хворі катастрофічно втрачали вагу. Досить часто на шкірі ніг та в інших місцях розвивались специфічні червонувато-сині пухлини – Саркома Капаші. І ніяке лікування не допомагало.

                                                           Зміст

Україна – це ти! Мета: поглибити знання учнів про нашу державу та її культурну спадщину; формувати культуру взаємовідносин між людьми, повагу до традицій і звичаїв українського народу; виховувати національну свідомість, почуття патріотизму, чуйність, людяність;терпимість та небайдужість, бажання приносити користь країні. Хід заходу Слово вчителя. Кожній людині мила своя сторона! Земля, на якій ви народились, є рідною для вас, бо на ній живуть ваші мама і тато, братики й сестрички, бабусі й дідусі – ваш рід, ваша родина. Родина – то народ. Україна – це наша земля, наш рідний край, наша країна з багатовіковою славною історією, мудрими людьми, чарівними піснями. Україна – багата країна, це історія народу, що протягом віків боровся за свою свободу і незалежність. Це імена славетних героїв, які віддали своє життя за щастя народу: Богдан Хмельницький, Іван Мазепа та інші. Це діячі культури і мистецтва, які звеличували нашу державу своїм талантом: Тарас Шевченко, Леся Українка, Іван Франко. Україна – це рідна мова, якою мама співала колискову, бабуся розповідала казки, передаючи малюкам одвічну народну мудрість. І сьогодні ми з вами спробуємо довести, що Україна – це ти. Кожен з вас працював над проектом в якому висвітлював частину історії України і зараз ви будете нас знайомити з результатами своєї роботи. Кожен із вас підготував для захисту своєї роботи відеоролик, який створений у програмі Windows Movie Maker, а також ви покажете свої творчі наробки. Читати далі...
Читати далі...
Читати далі...
1.
Вступ
3-4
2.
Мета діяльності шкільного Євроклубу
6-10
3.
Статут Європейського клубу
10-13
4.
План роботи Євроклубу
14-15
5.
Список учнів-учасників Євроклубу
16
6.
Анкета для перевірки знань старшокласників про діяльність Європейського Союзу
17
7.
Інформаційно-довідниковий матеріал
18-24
8.
Анкета учасника акції «Тиждень Європи»
24-26
9.
Матеріали для засідань Євроклубу
26-43

Зелений Гай – чудовий край! 


Цікава історія виникнення села Зелений Гай 

У 1879 році Катерина ІІ подарувала безмежні простори українських земель 12 своїм улюбленцям. Нові володарі прислуговували їй у Петербурзі і тому направляли на Україну своїх управителів. Зокрема, один із міністрів Стрюков направив у наш край свого управителя пана Вальмара із завданням: освоїти цілинні простори українських земель. Посланець Стрюкова уподобав собі розлогу балку із кришталевими джерелами на схід від с.Розсадки. спочатку привіз сюди 10 збіднілих німецьких сімей, що мали навчити селян обробляти землю, вести господарство, дав гроші, щоб ці сім’ї могли збудувати собі оселі. Потім поїхав у села Кисличувату, Розсадку вербувати селян на роботу, обіцяючи 3 роки не брати податків. І потяглися найбільш збідніли селяни на нове місце. Це були сім’ї Калашників, Краснокутських Максима та Івана, Турчаненків, Магдів та інших. Спочатку жили в куренях, а до зими збудували землянки.
Читати далі...

Немає коментарів:

Дописати коментар